jessica-jahnke

Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Värme, Kärlek, Lycka Härliga vänner

Av jessica jähnke - 11 maj 2011 20:50

Har ni någongång funderat på hur människan beter sig?

Har ni någongång funderat på varför människan beter sig som hon gör?


Jag har ett arbete som gör att man träffar alla olika sorters människor dagligen. Man möter olika problem, sjukdomar, symtom.

Ibland kan man fundera så man blir tokig på vissa som kan glida igenom hela systemet på ett bananskal. Dom manipulerar läkare, högre makter, chefer ja säg vem dom inte lyckas med. Vi har själva sett levande bevis på att dessa människor finns.

Frågan är vill man veta varför, kan man någonsinn förstå varför???

Nej jag tror inte det.


Sen har vi andra som sitter och tackar för det som dom får. Säger inte ett knyst, men behöver allt. Samhället är rätt sjukt om man kollar runt.


Den tredje parten är dom som håller sin egna rygg fri. Sådana människor tycker jag riktigt illa om. USCH!!!!  Hittar på saker som inte stämmer, skyller över allt på någon annan, sånt e så jävla fegt. Vågar man inte stå för något så kan man lika gärna hålla käft.


Den fjärde parten är hypokondriker. Oj oj oj, dom är många vill jag lova.

Åh idag har jag ont där. Och igår var det där.  Och skulle man få en syl ivädret så har dom ju redan haft dom symtomen eller har något som är ännu värre. Men det konstiga är ju att alla runt omkring dom, vänner , bekanta ser ju inte vad dom håller på med. Men vi ser ju det lite med andra ögon.


Den femte parten är som alla borde vara.


Man kan ju undra vart man själv hör hemma????

Fundera på det en stund.


Puss o kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessica jähnke - 13 augusti 2011 11:07

Följ med mig till jessicajahnke.blogspot.com igen   Jag flyttar tillbaka igen   På återseende ...

Av jessica jähnke - 5 augusti 2011 21:26

Ja så bra har jag det just nu. Semester en hel vecka till. Min älskling har typ bara 3 dagar kvar fniss fniss. Nä tycker synd om honom faktiskt. Men jag får väl vara en extra snäll fru när han återgår till jobbet. Ha huset städat och middagen på bo...

Av jessica jähnke - 11 juli 2011 22:56

Så gick en låt en gång, med Marcolio tror jag det var.   Idag har man jobbat, men efter jobbet hade vi en härlig em hos Åsa. Barnen badade hela en lång. Härligt härligt ...

Av jessica jähnke - 10 juli 2011 20:48

Ja visst är människan en konstig filur. Att man kan vara deppig och glad på samma gång.   I dagarna fick vi reda på att Pappas kremering vart färdig ett tag. Fonus glömde att berätta det för oss. Ärligt talat??? Dom jobbar med detta dagligen. V...

Av jessica jähnke - 5 juli 2011 22:49

Ja nu är det nedräkning till Semestern. Skall bli riktigt skönt. Satt i dagarna och små planerade vad vi skulle hitta på. Kan nog bli bra. Lite Skara, Liseberg, High Chap m.m. Förhoppningsvis BADA i massor. I sjön då givetvis =)   Leah växer ...

Presentation


Hej
Här har ni kommit till mitt lilla krypin. Här lägger jag upp bilder och lite text ibland. Är en Mamma till 3 små guldtroll. Nyligen gift. Älskar livet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards